2012. május 14., hétfő

Gesztenyés lúdlábtorta

Nagyon szeretjük a gesztenyét, ezért gondoltam, hogy kipróbáljuk. Őszíntén megvallva nekem egy kicsit keserű lett a kakaótól, ez egy kevéssé édes sütemény!
Hozzávalók 26 cm átmérőjű formához:
masszához:
3 tojás
6 dkg liszt
6 dkg cukor
töltelékhez:
2,5 dl tejszín
12,5 dkg cukor
3 dkg van. cukor
7,5 dkg kakaópor
25 dkg gesztenyemassza
10 dkg vaj
2 dl tejszínhab
pici rum vagy rumaroma
400 g meggybefőtt
Díszítésre:
kb. 4 dl tejszín

Elkészítés:
1. 3 tojásos pskótát készítünk
2. 2,5 dl tejszínt elkeverjük a cukorral, van. cukorral és kakaóval, addig főzzük, míg a piros habja el nem fő.
3. kihűtjük
4. a gesztenyemasszát lereszeljük, a 2 dl tejszínt habbá verjük, a vajat kihabosítjuk, majd óvatosan elkeverjük a gesztenyével, a kakaós tejszínnel és a tejszínhabbal, ízesítjük rummal
5. a piskótáról eltávolítjuk a papírt, és visszatesszük a formába, ráegyengetjük a tölteléket, és hűtőbe tesszük.
6. mikor jól megszilárdult a lecsöpögtetett meggyet belenyomkodjuk, és újta lehűtjük
7. tálaláskor felverjüka  díszítésre szánt tejszínt és nyomózsákba téve feldíszítjük vele a tortát
8. nekem nem lett olyan kemény a habom, és a képen is látszik, hogy kicsit elfolyt!
9. már próbáltam úgy is, hogy a tetejét áthúztam csokival, és tejszínhabrózsákkal díszítettem!:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése