2012. május 14., hétfő

Vajkrémes diótorta

A diós piskótát töltöttem főzött alappal dúsított diós vajkrémmel! Nagyon finom!!
Hozzávalók 24 cm átmérőjű kerek formához:
massza:
7 tojás
14 dkg cukor
14 dkg liszt
2 dkg darált dió
Krémhez:
2,5 dl tej
2 dkg vaniliás pudingpor
15 g van cukor
1 tojás sárgája
30 dkg cukor
25 dkg vaj
35 dkg darált dió
15 g van. cukor
pici fahéj
pici rum

Elkészítés:
1. megsütjük a piskótát
2. a krémhez: 1,5 dl tejet felforralunk 15 dkg cukorral
3. hidegen csomómentesre elkeverjük: 1 dl tej, 15 dkg cukor, 15 g van cukor, 2 dkg pudingpor 1 toj sárga
4. a felforralt tejbe öntjük, és nagyon keverjük, megfőzzük
5. a diót még melegen belekeverjük, és 5 dkg vajat is beleteszünk, fahéjjal ízesítjük
6. mikor kihűlt a kihabosított vajhoz keverjük, és alaposan elkeverjük
7. a kihűlt piskótakarikát 3 részre vágjuk, egyenlő arányban betöltjük, pici rummal locsolhatjuk a középső és a felső lapot.
8. a tetejét, és oldalát is körbekenjük krémmel
9. pár órára a hűtőbe tesszük.
10. újra átkenjük a szobahőmérsékletű krémmel, szépen függőlegesre húzzuk az oldalát, és a tetejét vízszintesre.
11. az oldalát panírozhatjuk darált dióval, a tetejét krémrőzsákkal, fél diókkal díszíthetjük.
én a képen minimálban díszítettem: fésűskártyával körbehúztam, fél diókat helyeztem rá, azt hiszem nem maradt krémem... diós krémnél nehéz szép díszítést csinálni, sokszor eldugul egy nagyobb diódarabtól a zsákom! : (

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése